Uusin Toribarometri läpivalaisee kevätkauden ostoaikeet ja -trendit

Laura Kuusela | 05.04.2017

Mitä alkaa liikkua kuluttajien mielessä, kun kevään korva on nyt jo virallisesti takana? Milloin on polkupyörien, kesärenkaiden, grillien tai avoautojen himo kovimmillaan?

Näihin kysymyksiin vastaa tänään julkistettu uunituore Toribarometri Q2/2017!

Ensimmäisen kerran sukelsimme Torin laajaan datamateriaaliin viime syksynä, ja kokosimme silloin kuluttajien ostokäyttäytymistä ennakoivan kvartaaliraportin alkuvuodelle. Nyt tämä saa jatkoa, kun tarkastelussa ovat vuoden toisen neljänneksen osto-, haku- ja selailutrendit.

Toribarometri Q2_2017.png

Toribarometri Q2/2017 tarkastelee ajanjaksoa huhtikuusta kesäkuun loppuun. Trendien ja ostoaikeiden pohjana on se, mitä Torin yli 700 000 viikkokävijää selailivat ja mitä hakuja he tekivät viime vuoden toisella neljänneksellä.

Mitä tällä kertaa saimme selville?

  • Lämmin kevätsää saa ihmiset polkupyöräkaupoille: vertailimme päivän säätä ja torittajien fillariaktiivisuutta suurimmissa kaupungeissa.
  • Suosituin polkupyörämerkki oli Jopo, polkupyörien lisävarusteissa lastenkuljetukseen käytettävät peräkärryt nousivat hitiksi.
  • Pihan, puutarhan ja mökin laittaminen on keväällä yhä valtavan suosittua. Jo ennen kesäkuuta suomalaiset etsivät niin ruohonleikkureita kuin pihakalusteitakin suurella innolla.

Paljon muutakin selviää uudesta Toribarometrista, kuten vaikkapa suosituin maastopyörämerkki ja avoautojen hakupiikit. Lataa siis barometri alta ja varmista, että tiedät tarkasti, milloin kohderyhmäsi kevään ostoaikeet puhkeavat kukkaan!

 

Lataa trendikatsaus

 

 

Laura Kuusela

Kirjoittaja Laura Kuusela

Laura on markkinoinnin moniosaaja, jonka sydän sykkii etenkin b2b-brändeille. Päättäväisen ja positiivinen luonteensa ansiosta hän heittäytyy haasteisiin pelottomasti. Laura rakentaa Torin b2b-brändiä mediakentässä ja työskentelee tiiviisti mediamyynnin kanssa. Kiireinen arki soljuu työn ja perheen tasapainoiluna – naurua ja elämästä nauttimista unohtamatta!