Toribarometri ennustaa kuluttajien ostoaikeita alkuvuonna 2017

Laura Kuusela | 13.12.2016

Talvihaalareita hankitaan talvella, mutta mitkä haalaribrändit ovat suosituimpia? Milloin suomalaiset alkavat haaveilla kesästä? Mainostajalle kuluttajien mielenliikkeiden ennakointi on tärkeää, jotta oma viesti tavoittaa juuri silloin, kun ostokset ovat mielen päällä.

Sukelsimme Torista kertyvään laajaan datamateriaaliin ja kokosimme nyt ensimmäistä kertaa kuluttajien ostokäyttäytymistä ennakoivan kvartaaliraportin alkuvuodelle.

Toribarometri Q1/2017 kertoo, mitä suomalaiset kuluttajat hakevat, selailevat, ostavat ja mistä he haaveilevat Torissa alkuvuodesta.

Toribarometri Q1.png

Kuluttajien ostoaikeita analysoitiin sen perusteella, mitä ilmoituksia Torin yli 700 000 viikkokävijää selailivat ja mitä hakuja he tekivät viime vuoden ensimmäisinä kuukausina.

Mitä saimme selville? 

  • Talvikaudelle osuvat erityisesti suurimmat trendihuiput talviliikuntavälineissä – sukset, lumilaudat ja luistimet liikkuvat liukkaasti ja niitä etsitään ahkerasti.
  • Torin datassa näkyy selvästi suomalaisten into aloittaa kesästä haaveilu jo hyvissä ajoin helmi-maaliskuun vaihteessa. Esimerkiksi veneiden, polkupyörien ja kesärenkaiden kiinnostavuus kasvaa vauhdikkaasti jo helmi-maaliskuun vaihteessa, vaikka varsinaiset ostohuiput ajoittuvatkin hieman myöhemmälle.

Mainostajan kannattaa siis olla hereillä näissä kategorioissa jo totuttua aikaisemmin.

Paljon muutakin selviää alkuvuoden datasta, kuten vaikkapa suosituin automerkki ja loma-asuntojen toiseksi suurin sesonki. Lataa barometri alta ja varmista, että olet tarjoustesi kanssa ajoissa ostohaluisten ulottuvilla!

 

Tilaa Toribarometri

 

 

Laura Kuusela

Kirjoittaja Laura Kuusela

Laura on markkinoinnin moniosaaja, jonka sydän sykkii etenkin b2b-brändeille. Päättäväisen ja positiivinen luonteensa ansiosta hän heittäytyy haasteisiin pelottomasti. Laura rakentaa Torin b2b-brändiä mediakentässä ja työskentelee tiiviisti mediamyynnin kanssa. Kiireinen arki soljuu työn ja perheen tasapainoiluna – naurua ja elämästä nauttimista unohtamatta!