FAQ eli usein kysytyt kysymykset: vertaiskauppamedia

Paul Arpikari | 26.03.2018

 Vertaiskauppa ja vertaiskauppamedia ovat termejä, joihin mainostaja nykypäivänä törmää. Niiden merkitys ja niihin kiinteästi liittyvät asiat kuitenkin voivat usein olla vähän hämäriä. Keräsin yhteen bloggaukseen yleisimpiä vertaiskauppamediaan liittyviä kysymyksiä - ja tietysti myös vastaukset näihin kysymyksiin. Selvällä suomen kielellä, ilman turhaa jargonia!  

Lue koko juttu

Vastuullinen brändi näkyy myös vertaiskauppamediassa

Mika Räihä | 15.03.2018

Kuluttajakäyttäytyminen on muuttunut parinkymmenen vuoden ajan rajusti. Vastuullisuudesta ja kestävästä kehityksestä on tullut arkipäivää, ja ne näkyvät jatkuvasti sekä kuluttajien että yritysten valinnoissa ja toiminnassa.

Lue koko juttu

Ostoaiedatalla kokonaisvaltaista markkinointia

Susanna Kuokkanen | 19.02.2018

Kun puhutaan datan myymisestä, nousevat monella karvat pystyyn. Mitä ihmettä, miten voidaan myydä kuluttajien tietoja eteenpäin? Ja miksi? Ennen kuin herne on liian syvällä nenässä, on hyvä hetkeksi pysähtyä ja käydä läpi, mitä datan myyminen ja ostaminen oikeasti käytännössä tarkoittaa.

Lue koko juttu

Lomailetko onnesi ohi, mainostaja?

Laura Fieldhouse | 04.07.2017

MarkkinointiKollektiivi nosti juhannuksen jälkeisenä maanantaina tärkeän asian framille. Suomalaiset mainostajat miettivät liian helposti, että kesä on vain loma-aikaa ja päätyvät himmailemaan ja lomailemaan, kun pitäisi olla apajilla.

Lue koko juttu

Tuore Toribarometri kertoo kesän hittihankinnat

Laura Kuusela | 20.06.2017

Kesällä suomalaiset ehtivät lomailun lomassa myös sisustaa, vaihtaa asuntoa ja autoa. Näin voi ainakin päätellä tänään julkistetusta Toribarometristä Q3/2017, joka perustuu Torin osto-, haku- ja selailutrendeihin heinä-syyskuussa 2016. Tulokset pohjaavat siihen, mitä yli 700 000 uniikkia viikkokävijää on hakenut Torin sivuilta.

Lue koko juttu

Digimainonta ei aina tavoita ostavaa kuluttajaa

Paul Arpikari | 11.05.2017

Olemme puhuneet Torissa ja Torin blogeissa paljon ostoaikeesta ja sen vaikutuksesta mainontaan. Ostoaie viittaa siihen, että media pystyy tunnistamaan ne käyttäjät, jotka ovat aikeissa ostaa jotain uutta. Määritelmä on määritelmä, mutta mitä ostoaie ihan käytännössä tarkoittaa ja miten mainostaja voi sitä hyödyntää?

Lue koko juttu

Mitä jos mainoskampanjan voisi ajastaa sääennustuksen mukaan?

Robert Nykopp | 13.04.2017

Digimaailmassa silloin tällöin unohtuu, että me kaikki elämme kuitenkin lopulta ihan analogisessa todellisuudessa. Hyvä esimerkki tästä on sää.

Lue koko juttu

Uusin Toribarometri läpivalaisee kevätkauden ostoaikeet ja -trendit

Laura Kuusela | 05.04.2017

Mitä alkaa liikkua kuluttajien mielessä, kun kevään korva on nyt jo virallisesti takana? Milloin on polkupyörien, kesärenkaiden, grillien tai avoautojen himo kovimmillaan?

Lue koko juttu

Toribarometri ennustaa kuluttajien ostoaikeita alkuvuonna 2017

Laura Kuusela | 13.12.2016

Talvihaalareita hankitaan talvella, mutta mitkä haalaribrändit ovat suosituimpia? Milloin suomalaiset alkavat haaveilla kesästä? Mainostajalle kuluttajien mielenliikkeiden ennakointi on tärkeää, jotta oma viesti tavoittaa juuri silloin, kun ostokset ovat mielen päällä.

Lue koko juttu

4 tapaa hyödyntää dataa digimainonnassa

Paul Arpikari | 14.11.2016

 

Markkinointibudjettien tiukentuessa ja mainonnan tulosvaatimusten kasvaessa digimainostajan on pidettävä huolta siitä, että mainoseurot käytetään mahdollisimman tuottavasti.

Lue koko juttu