Tuore Toribarometri kertoo kesän hittihankinnat

Laura Kuusela | 20.06.2017

Kesällä suomalaiset ehtivät lomailun lomassa myös sisustaa, vaihtaa asuntoa ja autoa. Näin voi ainakin päätellä tänään julkistetusta Toribarometristä Q3/2017, joka perustuu Torin osto-, haku- ja selailutrendeihin heinä-syyskuussa 2016. Tulokset pohjaavat siihen, mitä yli 700 000 uniikkia viikkokävijää on hakenut Torin sivuilta.

Lue koko juttu

Digimainonta ei aina tavoita ostavaa kuluttajaa

Paul Arpikari | 11.05.2017

Olemme puhuneet Torissa ja Torin blogeissa paljon ostoaikeesta ja sen vaikutuksesta mainontaan. Ostoaie viittaa siihen, että media pystyy tunnistamaan ne käyttäjät, jotka ovat aikeissa ostaa jotain uutta. Määritelmä on määritelmä, mutta mitä ostoaie ihan käytännössä tarkoittaa ja miten mainostaja voi sitä hyödyntää?

Lue koko juttu

Mitä jos mainoskampanjan voisi ajastaa sääennustuksen mukaan?

Robert Nykopp | 13.04.2017

Digimaailmassa silloin tällöin unohtuu, että me kaikki elämme kuitenkin lopulta ihan analogisessa todellisuudessa. Hyvä esimerkki tästä on sää.

Lue koko juttu

Uusin Toribarometri läpivalaisee kevätkauden ostoaikeet ja -trendit

Laura Kuusela | 05.04.2017

Mitä alkaa liikkua kuluttajien mielessä, kun kevään korva on nyt jo virallisesti takana? Milloin on polkupyörien, kesärenkaiden, grillien tai avoautojen himo kovimmillaan?

Lue koko juttu

Toribarometri ennustaa kuluttajien ostoaikeita alkuvuonna 2017

Laura Kuusela | 13.12.2016

Talvihaalareita hankitaan talvella, mutta mitkä haalaribrändit ovat suosituimpia? Milloin suomalaiset alkavat haaveilla kesästä? Mainostajalle kuluttajien mielenliikkeiden ennakointi on tärkeää, jotta oma viesti tavoittaa juuri silloin, kun ostokset ovat mielen päällä.

Lue koko juttu

4 tapaa hyödyntää dataa digimainonnassa

Paul Arpikari | 14.11.2016

 

Markkinointibudjettien tiukentuessa ja mainonnan tulosvaatimusten kasvaessa digimainostajan on pidettävä huolta siitä, että mainoseurot käytetään mahdollisimman tuottavasti.

Lue koko juttu

Se aito oikea ostoaie

Paul Arpikari | 18.10.2016

Kuvittele, että kävelet kaupungin vilskeessä, ylität nopeasti kadun toisensa jälkeen. Olet matkalla töistä kotiin, kiire ruokakaupan kautta hakemaan lasta päiväkodista. Törmäät sattumalta perheelliseen ystävääsi, jolla on vapaapäivä. Hän on päättänyt käyttää sen shoppailuun, nyt kun kerrankin on aikaa. Kieltäydyt kutsusta liittyä seuraan, koska arjen velvollisuudet odottavat. 

Olette samanlaisessa elämäntilanteessa, mutta tuona päivänä täysin erilaisessa moodissa kuluttamisen suhteen: vain[…]

Lue koko juttu