Laadukas media on hintansa väärti

Heidi Heikura | 16.11.2017

Mediaostaminen on tyypillisesti kolmen kauppaa. Mainonnan tavoitteet lähtevät mainostajan tarpeista. Mediatoimisto ja media puolestaan yhdessä vastaavat laadukkaasta mediaostamisesta. 

Lue koko juttu

Median data on uusi avokadopasta

Mika Räihä | 26.09.2017

Digimainonnan kohdennuksessa käytettävä mediatalojen ja verkostojen tarjoama kolmannen osapuolen datan määrä tai saatavuus ei ole ongelma. Dataa on – ja paljon. Sitä on niin paljon, että mainostajan on todella vaikea tulkita saati arvioida, minkä datan avulla saa parhaat tulokset omalle liiketoiminnalleen.

Lue koko juttu

Medioiden hintasodassa ei ole voittajia – selkeyttä digimainonnan hinnoitteluun

Paul Arpikari | 14.08.2017

Lomat lusittu, lonkerot ryystetty, nukuttu ja vietetty aikaa kukin omilla tahoillaan rentoutuen. Tekipä muuten hyvää! Paluu arkeen tarkoittaa monelle satojen sähköpostien läpi kahlaamista ja vimmaisaa delete-näppäimen hakkaamista, ainakin allekirjoittaneelle.

Lue koko juttu

Mistä rakentuu menestyvä yhteistyö?

Paul Arpikari | 23.03.2017

Yritysten välisiä yhteistyösuhteita voi verrata parisuhteeseen. Rakastumisen hetkellä molemmat näyttävät parhaimmat puolensa, mutta kuinka kauan illuusio pysyy yllä? Se, miten suhde jatkuu ensihuuman jälkeen, on oleellisinta.

Lue koko juttu

Mitä kilpailu media-alalla vaatii?

Juha Meronen | 07.03.2017

Kilpailu media-alalla globaaleja jättejä vastaan vaatii kovia otteita. Vipuvoimaa digimainonnan kehittämiseen on haettava uusista ratkaisuista. Me olemme vieneet datan ja kohdentamisen uudelle tasolle edistyneiden työkalujen ja tuotekehityksen avulla.

Lue koko juttu

Onko yhteistyö avain menestymiseen digimarkkinoinnissa?

Anni Ronkainen | 18.01.2017

Digimarkkinoinnissa uusien trendien, eri teknologioiden ja osaamisvaatimusten ristipaine on valtava. Onko realistista odottaa yhden toimijan hallitsevan kaiken? Onko se edes tarkoituksenmukaista? Mitä jos toimijat yhdistäisivät osaamisensa ja voimansa?

Tämä teksti on vierasblogi, jonka on kirjoittanut Keskon Chief Digital Officer Anni Ronkainen. 

Lue koko juttu

Voiko digimainonnan kasvua vauhdittaa?

Laura Kuusela | 19.12.2016

IAB:n mukaan digimainonnan kasvuvauhti on kiihtynyt vuonna 2016 ja digimainonnan määrä ylsi kolmen ensimmäisen kvartaalin aikana 230,4 miljoonaan euroon. Kasvua oli 12,8 % ja lähes 30 %:n osuudella koko mediamainonnan kakusta digimainonta oli suurin mediaryhmä.

Lue koko juttu

Digimainonnan trendiraportti 2017 - “helpot päivät verkossa ovat ohi”

Paul Arpikari | 15.12.2016

“Digimainostajien helpot päivät verkossa ovat ohi. Nyt tarvitaan rohkeutta kokeilla uusia ratkaisuja ja oman jutun löytämistä.” Ville Tolvanen, Digitalist Network

Rohkeus kokeilla uutta ja oppiminen tekemisen kautta ovat digialan vaikuttajien yleisimmät toiveet ensi vuodelle. Lisäksi toivotaan digiosaamisen kehittämistä ja syvempää yhteistyötä eri toimijoiden kesken. 

Lue koko juttu

4 digimainontaan vaikuttavaa trendiä vuonna 2017

Esa Övermark | 01.12.2016

“En koskaan ajattele tulevaisuutta. Se tulee kyllin pian.”, totesi aikoinaan Albert Einstein. Viimeisten vuosien aikana digimainonta on kehittynyt järjettömin harppauksin. Niin nopeasti, että perässä pysyminen saattaa ajoittain olla hankalaa. Tuntuu, että ainut pysyvä asia onkin jatkuva muutos. Silti joskus on järkevää pysähtyä hetkeksi ja kirjata ylös tulevaisuuden näkymiä. Aika näyttää kuinka nopeasti niihin päästään.

Lue koko juttu