Ekologisuus kiinnostaa kuluttajaa - ja on valtti mainonnassa

Juha Meronen | 18.10.2017

LOHAS-kuluttajat (Lifestyles of Health and Sustainability) ovat rantautuneet Suomeen! Tätä on toitotettu kyllästymiseen asti, mutta totta se on: LOHAS-kuluttajat todella ovat rantautuneet Suomeen tällä vuosikymmenellä. 

Lue koko juttu

Mitä mainostajan tulisi tietää suomalaisten loppuvuoden kulutustottumuksista?

Laura Kuusela | 07.09.2017

Moni mainostaja lataa vimmaisia odotuksia vuoden viimeisille kuukausille. Viimeistään joulun toivotaan tuovan mediapanostuksille tuottoa tai jopa pelastavan vuoden myyntiluvut hurjalla loppukirillä.

Lue koko juttu

Lomailetko onnesi ohi, mainostaja?

Laura Fieldhouse | 04.07.2017

MarkkinointiKollektiivi nosti juhannuksen jälkeisenä maanantaina tärkeän asian framille. Suomalaiset mainostajat miettivät liian helposti, että kesä on vain loma-aikaa ja päätyvät himmailemaan ja lomailemaan, kun pitäisi olla apajilla.

Lue koko juttu

Tuore Toribarometri kertoo kesän hittihankinnat

Laura Kuusela | 20.06.2017

Kesällä suomalaiset ehtivät lomailun lomassa myös sisustaa, vaihtaa asuntoa ja autoa. Näin voi ainakin päätellä tänään julkistetusta Toribarometristä Q3/2017, joka perustuu Torin osto-, haku- ja selailutrendeihin heinä-syyskuussa 2016. Tulokset pohjaavat siihen, mitä yli 700 000 uniikkia viikkokävijää on hakenut Torin sivuilta.

Lue koko juttu