FAQ eli usein kysytyt kysymykset: vertaiskauppamedia

Paul Arpikari | 26.03.2018

 Vertaiskauppa ja vertaiskauppamedia ovat termejä, joihin mainostaja nykypäivänä törmää. Niiden merkitys ja niihin kiinteästi liittyvät asiat kuitenkin voivat usein olla vähän hämäriä. Keräsin yhteen bloggaukseen yleisimpiä vertaiskauppamediaan liittyviä kysymyksiä - ja tietysti myös vastaukset näihin kysymyksiin. Selvällä suomen kielellä, ilman turhaa jargonia!  

Lue koko juttu

Vastuullinen brändi näkyy myös vertaiskauppamediassa

Mika Räihä | 15.03.2018

Kuluttajakäyttäytyminen on muuttunut parinkymmenen vuoden ajan rajusti. Vastuullisuudesta ja kestävästä kehityksestä on tullut arkipäivää, ja ne näkyvät jatkuvasti sekä kuluttajien että yritysten valinnoissa ja toiminnassa.

Lue koko juttu

Paikkatietodata avaa suomalaisten kuluttajien käyttäytymistä

Kenneth Djupsjö | 06.02.2018

Huomasin reilu vuosi sitten Kauppalehdessä artikkelin, joka käsitteli paikkatietodataa ja sen hyödyntämistä yrityksissä. Artikkelissa todettiin, että paikkatietoa käytetään suuressa osassa yrityksistä, mutta usein vain pintapuolisesti. Paikkatietoja hyödyntämällä saat tietää missä käyttäjäsi ovat ja miten he jakautuvat eri alueisiin. Tietoa analysoimalla ja rikastamalla lisäät oman liiketoiminnan ymmärrystä ja voit kohdentaa paremmin eri markkinoinnin toimenpiteitä.

Lue koko juttu

Miljardi on sopivan pyöreä luku

Juha Meronen | 30.11.2017

Vertaiskaupan ja markkinapaikkojen kokoa ja merkitystä yhteiskunnalle on haastavaa hahmottaa. Raportointi ei ole vakiintunutta, Tilastokeskus ei kerää tietoa ja Kaupan Liiton ansiokkaasta tutkimuksesta on jo kaksi vuotta.

Lue koko juttu

Vastuullisuus liiketoiminnan katalysaattorina

Tytti Lönnqvist | 02.11.2017

Yritysvastuullisuuudesta kohistaan paljon. Onko se sanahelinää vai seisooko tämän päivän yritykset oikeasti sanojensa takana? Meille torilaisille vastuullisuus näkyy kiertotalouteen perustuvan palvelumme lisäksi myös monella muullakin tavalla.

Lue koko juttu