Paikkatietodata avaa suomalaisten kuluttajien käyttäytymistä

Kenneth Djupsjö | 06.02.2018

Huomasin reilu vuosi sitten Kauppalehdessä artikkelin, joka käsitteli paikkatietodataa ja sen hyödyntämistä yrityksissä. Artikkelissa todettiin, että paikkatietoa käytetään suuressa osassa yrityksistä, mutta usein vain pintapuolisesti. Paikkatietoja hyödyntämällä saat tietää missä käyttäjäsi ovat ja miten he jakautuvat eri alueisiin. Tietoa analysoimalla ja rikastamalla lisäät oman liiketoiminnan ymmärrystä ja voit kohdentaa paremmin eri markkinoinnin toimenpiteitä.

Lue koko juttu

Miljardi on sopivan pyöreä luku

Juha Meronen | 30.11.2017

Vertaiskaupan ja markkinapaikkojen kokoa ja merkitystä yhteiskunnalle on haastavaa hahmottaa. Raportointi ei ole vakiintunutta, Tilastokeskus ei kerää tietoa ja Kaupan Liiton ansiokkaasta tutkimuksesta on jo kaksi vuotta.

Lue koko juttu

Vastuullisuus liiketoiminnan katalysaattorina

Tytti Lönnqvist | 02.11.2017

Yritysvastuullisuuudesta kohistaan paljon. Onko se sanahelinää vai seisooko tämän päivän yritykset oikeasti sanojensa takana? Meille torilaisille vastuullisuus näkyy kiertotalouteen perustuvan palvelumme lisäksi myös monella muullakin tavalla.

Lue koko juttu