Medioiden hintasodassa ei ole voittajia – selkeyttä digimainonnan hinnoitteluun

Paul Arpikari | 14.08.2017

Lomat lusittu, lonkerot ryystetty, nukuttu ja vietetty aikaa kukin omilla tahoillaan rentoutuen. Tekipä muuten hyvää! Paluu arkeen tarkoittaa monelle satojen sähköpostien läpi kahlaamista ja vimmaisaa delete-näppäimen hakkaamista, ainakin allekirjoittaneelle.

Lue koko juttu

Ad Ops - digimainonnan näkyvyyden sankari kulissien takana

Riina Ronimus | 08.08.2017

Digimainonnnan ostajalle erilaisten kampanjatavoitteiden, mittareiden, kampanjan budjetin, kontekstin sekä käytettävien medioiden ja mainosmuotojen määrittely on tuttua hommaa. Vaan harva sen sijaan tietää, miten digimainoskampanjalle saa näkyvyyttä oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa, jotta kampanja saavuttaa nuo määritellyt tavoitteet.

Lue koko juttu

Automainonta toimii verkossa - miksi autokaupat ovat edelleen kivijalassa?

Jessica Eklöf | 03.08.2017

Autoalalla puhaltavat uudet tuulet. Kaikki tietävät, että isoja muutoksia on luvassa, mutta kukaan ei tunnu oikein tietävän, mitä on tulossa. Joka tapauksessa tavoite on kaikilla sama: halutaan myydä enemmän uusia autoja! Voisiko kauppojen edistämiseksi tehdä vielä enemmän?

Lue koko juttu

Oletko tunneälykäs markkinoija vai tunteittesi vietävänä?

Sanna Kaukolahti | 25.07.2017

Tunneälystä työelämässä puhutaan paljon, mutta miten tunneäly voi auttaa markkinoinnissa? 

Lue koko juttu

Lomailetko onnesi ohi, mainostaja?

Laura Fieldhouse | 04.07.2017

MarkkinointiKollektiivi nosti juhannuksen jälkeisenä maanantaina tärkeän asian framille. Suomalaiset mainostajat miettivät liian helposti, että kesä on vain loma-aikaa ja päätyvät himmailemaan ja lomailemaan, kun pitäisi olla apajilla.

Lue koko juttu

Digimainonnan sanasto haltuun – näin pysyt pinnalla mainospalaverissa

Jasse Marin | 26.06.2017

”Hyviä uutisia! Trading deskimme DSP:n kautta asettama bidi diilille on voittanut open RTB:n.”

Media-alalla työskentelevät digivelhot jatkavat maanantaiaamun mainospalaveria silmät innosta kiiluen. Ajoittain maallikonkin korvaan lähes ymmärrettävältä kuulostavan keskustelun lomassa ilmoille kajahtelevat mitä oudoimmat kirjainyhdistelmät: UX, DMP, SSP, PMP ja Deal ID.

Lue koko juttu

Miten web-analytiikasta löytyy oleellinen?   4 markkinoijan kysymystä analytiikalle

Henri Keskitalo | 16.06.2017

Web-analytiikan käyttöönotto ja peruskäyttö on suhteellisen helppoa. Kaikkihan osaavat Google Analyticsia käyttää… vai osaavatko?

Lue koko juttu

Median datan avulla kiinni kuluttajien ostokäyttäytymiseen

Jessica Eklöf | 02.06.2017

Olisi yksinkertaista, jos autoista kiinnostuneet ostajat tavoittaisi autosivuilta ja sisustuksesta kiinnostuneet sisustusblogeista. Ihan näin suoraviivaisesti ei kuluttaja kuitenkaan aina toimi: ostajan mieli ja polku saattavat poukkoilla ostettavasti asiasta riippuen. Miten mainostaja pääsee kuluttajan ostokäyttäytymisen jäljille?

Lue koko juttu

Hakukoneoptimoinnissa huijaaminen on uhkapeliä – vältä näitä harha-askeleita

Jenni Tuomisto | 26.05.2017

Hakukoneoptimoinnissa kätevät kikat, jotka vaikuttavat liian hyviltä ollakseen totta, yleensä ovat juuri sitä. Missä tilanteissa hakukoneoptimoijan hälytyskellojen pitäisi soida?

Lue koko juttu

Hakukoneoptimointi kuntoon ja hyöty irti verkosta - uusi SEO-opas tarjoaa perusvinkit

Jenni Tuomisto | 15.05.2017

Tiedätkö, miten saat nostettua verkkosivustosi hakutulosten kärkeen? Ja miksi pitäisi? Jos yrityksesi ei löydy Googlesta, sitä ei ole olemassa, sillä suurin osa ostajista aloittaa tuotteen tai palvelun etsimisen hakukoneista.

Lue koko juttu