Kumppanuudet - kummitusjunan viimeinen vaunu?

Timo Huhtamäki | 08.12.2017

Tämä blogaus sai alunperin intoa Tori.fin markkinointijohdolle suunnatusta digimainonnan kumppanuuksien trendikatsauksesta, jonka kooste ilmestyy pian. Vastatessani kysymyspatteristoon tulin itsekin ajatelleeksi kumppanuuksia, jotka aivan liian usein ovat markkinointijunan viimeinen vaunu.

Lue koko juttu

Laadukas media on hintansa väärti

Heidi Heikura | 16.11.2017

Mediaostaminen on tyypillisesti kolmen kauppaa. Mainonnan tavoitteet lähtevät mainostajan tarpeista. Mediatoimisto ja media puolestaan yhdessä vastaavat laadukkaasta mediaostamisesta. 

Lue koko juttu

Ennakkotilaa: Digimainonnan kumppanuuksien trendikatsaus

Laura Kuusela | 10.11.2017

Kumppanuudet ja niiden vaikutus liiketoimintaan on teema, josta olen viime aikoina käynyt paljon erilaisia keskusteluja niin tapahtumissa kuin muissakin kohtaamisissa. Se on asia, joka koskettaa kaikkia markkinointijohtajia ja tulee yhä enemmän korostumaan kaikessa tekemisessä tulevaisuudessa.

Lue koko juttu

Markkinointibudjetti ei riitä? Näin myyt digimainonnan johdolle

Sanna Kaukolahti | 26.10.2017

Markkinoija on uusi myyjä.

Pelkkä markkinointiosaaminen ei enää riitä, vaan markkinoijan on osattava myydä ideat ja pystyttävä todentamaan tulokset johdolle. “Tää olis tosi kiva” -tasoinen perustelu harvoin riittää. Miten johdon saa vakuuttumaan siitä, että markkinointiin investoiminen kannattaa?

Lue koko juttu

Median data on uusi avokadopasta

Mika Räihä | 26.09.2017

Digimainonnan kohdennuksessa käytettävä mediatalojen ja verkostojen tarjoama kolmannen osapuolen datan määrä tai saatavuus ei ole ongelma. Dataa on – ja paljon. Sitä on niin paljon, että mainostajan on todella vaikea tulkita saati arvioida, minkä datan avulla saa parhaat tulokset omalle liiketoiminnalleen.

Lue koko juttu

Mitä hyötyä hintavertailupalveluista on verkkokaupalle?

Yhä useampi kuluttaja aloittaa verkko-ostokset suoraan hintavertailupalvelusta. On helpompaa tutkia vaihtoehtoja sitä kautta kuin selata yksitellen läpi kaikki mahdolliset verkkokaupat.

Lue koko juttu

Digimainonnan attribuutiomallinnuksen anatomia

Henri Keskitalo | 11.09.2017

Attribuutiomallinnus digimainonnassa on sinänsä yksinkertainen ja maalaisjärkinen ajatus: mitä jos tapahtuneesta konversiosta annettaisiin jokin arvo useammalle kuin yhdelle toimenpiteelle, jolla kuluttaja on tavoitettu?

Lue koko juttu

Mitä mainostajan tulisi tietää suomalaisten loppuvuoden kulutustottumuksista?

Laura Kuusela | 07.09.2017

Moni mainostaja lataa vimmaisia odotuksia vuoden viimeisille kuukausille. Viimeistään joulun toivotaan tuovan mediapanostuksille tuottoa tai jopa pelastavan vuoden myyntiluvut hurjalla loppukirillä.

Lue koko juttu

Natiivimainonta ei ole pelkkiä artikkeleita

Susanna Kuokkanen | 28.08.2017

Mitä tulee mieleen, kun kuulet termin natiivimainonta? Uutissisällön sekaan piilotetut artikkelit? Se on niitäkin, mutta mitä muuta natiivimainonta on ja miten sitä voisi tehdä tehokkaammin?

Lue koko juttu

Uutta puhtia myyntiin - mutta miten? 5 toimivaa esimerkkiä

Laura Kuusela | 21.08.2017

Kaupankäynti siirtyy entistä enemmän verkkoon, ja perinteiset markkinoinnin ja mainonnan keinot jäävät hiljalleen historiaan. Digimaailman kiemuroissa pärjäävät vain nokkelimmat, ovelimmat ja nopeimmat. Kun yksi keksii uuden, tehokkaan mainoskikan, tuhat muuta kopioi keinon omaan käyttöönsä. Ja taas on markkinointitiimin kehiteltävä uutta ja ennennäkemätöntä kilpailussa pärjätäkseen.

Lue koko juttu