Mistä muodostuu tuloksellinen kumppanuus? 

Anna Salmi | 05.04.2018

Tulokselliset digimainonnan kumppanuudet pohjautuvat pitkälti samoihin asioihin kuin hyvä kumppanuus parisuhteessa: molempien osapuolien kykyyn viestiä taidolla - niin omasta osaamisestaan ja onnistumisista kuin myös epävarmuudesta.

Lue koko juttu

FAQ eli usein kysytyt kysymykset: vertaiskauppamedia

Paul Arpikari | 26.03.2018

 Vertaiskauppa ja vertaiskauppamedia ovat termejä, joihin mainostaja nykypäivänä törmää. Niiden merkitys ja niihin kiinteästi liittyvät asiat kuitenkin voivat usein olla vähän hämäriä. Keräsin yhteen bloggaukseen yleisimpiä vertaiskauppamediaan liittyviä kysymyksiä - ja tietysti myös vastaukset näihin kysymyksiin. Selvällä suomen kielellä, ilman turhaa jargonia!  

Lue koko juttu

Ostoaiedatalla kokonaisvaltaista markkinointia

Susanna Kuokkanen | 19.02.2018

Kun puhutaan datan myymisestä, nousevat monella karvat pystyyn. Mitä ihmettä, miten voidaan myydä kuluttajien tietoja eteenpäin? Ja miksi? Ennen kuin herne on liian syvällä nenässä, on hyvä hetkeksi pysähtyä ja käydä läpi, mitä datan myyminen ja ostaminen oikeasti käytännössä tarkoittaa.

Lue koko juttu

ROMI - markkinoinnin väylä kulmahuoneeseen?

Henna Onkalo | 19.01.2018

Markkinointi jää aina kakkoseksi kun myynti lyö kiistattomat tuloslukunsa pöytään. Markkinoinnin tulokset mielletään hitaiksi ja epävarmoiksi spekuloinneiksi, joiden saavuttamiseksi on käytettävä rahamäärä, joka ei perustu faktoihin eikä se välttämättä korreloidu tuotoksi. Myynnin tulokset ovat suoraviivaisempia ja helpommin omaksuttavia. Markkinointi on pidemmän aikavälin suunnittelua, kampanjointia ja brändin rakentamista, kun myynti taas elää vahvasti hetkessä kassakoneen reaaliaikaista[…]

Lue koko juttu

Dataa kansankielellä, kiitos!

Susanna Kuokkanen | 12.01.2018

Osaammeko käyttää dataa mainonnan kohdentamisessa tai ostaa sitä oikein? Tiedämmekö, mitä data konkreettisesti on? Entä mitä siitä pitäisi maksaa? Olennaista datan ostamisessa on datan laatu, vertailukelpoisuus ja relevanttius oman kohderyhmän tavoittamisessa. Kun halutaan ostaa laadukasta dataa, täytyy ostajan osata kysyä oikeita asioita sekä datan myyjän tarjota vastaukset näihin kysymyksiin.

Lue koko juttu

5 askelta kumppanuusverkoston rakentamiseen

Laura Kuusela | 03.01.2018

Oikein valituilla yhteistyökumppaneilla on olennainen rooli tuloksellisen liiketoiminnan johtamisessa ja kehittämisessä. Kumppaneilta haetaan puuttuvia paloja täydentämään omaa osaamista, joten ei ole merkityksetöntä, keitä kumppanikseen valitsee. Kysymys kuuluukin, miten kumppanuuksia kannattaa lähteä rakentamaan?

Lue koko juttu

Laadukkaat digimainonnan kumppanuudet nostavat liiketoiminnan uudelle tasolle

Mika Räihä | 19.12.2017

Kumppanuudet ovat asia, johon liiketoiminnassa törmätään jatkuvasti. Hyvä kumppanuus tuo sekä lisäarvoa että nostatusta liiketoimintaan, jopa synnyttää kokonaan uutta ostamista. Pahimmillaan huonosti valittu kumppani voi kaataa koko liiketoiminnan. Torin uusi trendikatsaus avaa keskustelua kumppanuuksien laadusta ja tuo keskiöön hyvien kumppanuuksien merkityksen tuloksekkaaseen liiketoimintaan.

Lue koko juttu

Kumppanuudet - kummitusjunan viimeinen vaunu?

Timo Huhtamäki | 08.12.2017

Tämä blogaus sai alunperin intoa Tori.fin markkinointijohdolle suunnatusta digimainonnan kumppanuuksien trendikatsauksesta, jonka kooste ilmestyy pian. Vastatessani kysymyspatteristoon tulin itsekin ajatelleeksi kumppanuuksia, jotka aivan liian usein ovat markkinointijunan viimeinen vaunu.

Lue koko juttu

Laadukas media on hintansa väärti

Heidi Heikura | 16.11.2017

Mediaostaminen on tyypillisesti kolmen kauppaa. Mainonnan tavoitteet lähtevät mainostajan tarpeista. Mediatoimisto ja media puolestaan yhdessä vastaavat laadukkaasta mediaostamisesta. 

Lue koko juttu

Miten mainonnan kumppanuuksia johdetaan?

Laura Kuusela | 10.11.2017

Kumppanuudet ja niiden vaikutus liiketoimintaan on teema, josta olen viime aikoina käynyt paljon erilaisia keskusteluja niin tapahtumissa kuin muissakin kohtaamisissa. Se on asia, joka koskettaa kaikkia markkinointijohtajia ja tulee yhä enemmän korostumaan kaikessa tekemisessä tulevaisuudessa.

Lue koko juttu