Miten web-analytiikasta löytyy oleellinen?   4 markkinoijan kysymystä analytiikalle

Henri Keskitalo | 16.06.2017

Web-analytiikan käyttöönotto ja peruskäyttö on suhteellisen helppoa. Kaikkihan osaavat Google Analyticsia käyttää… vai osaavatko?

Lue koko juttu

Median datan avulla kiinni kuluttajien ostokäyttäytymiseen

Jessica Eklöf | 02.06.2017

Olisi yksinkertaista, jos autoista kiinnostuneet ostajat tavoittaisi autosivuilta ja sisustuksesta kiinnostuneet sisustusblogeista. Ihan näin suoraviivaisesti ei kuluttaja kuitenkaan aina toimi: ostajan mieli ja polku saattavat poukkoilla ostettavasti asiasta riippuen. Miten mainostaja pääsee kuluttajan ostokäyttäytymisen jäljille?

Lue koko juttu

Hakukoneoptimoinnissa huijaaminen on uhkapeliä – vältä näitä harha-askeleita

Jenni Tuomisto | 26.05.2017

Hakukoneoptimoinnissa kätevät kikat, jotka vaikuttavat liian hyviltä ollakseen totta, yleensä ovat juuri sitä. Missä tilanteissa hakukoneoptimoijan hälytyskellojen pitäisi soida?

Lue koko juttu

Hakukoneoptimointi kuntoon ja hyöty irti verkosta - uusi SEO-opas tarjoaa perusvinkit

Jenni Tuomisto | 15.05.2017

Tiedätkö, miten saat nostettua verkkosivustosi hakutulosten kärkeen? Ja miksi pitäisi? Jos yrityksesi ei löydy Googlesta, sitä ei ole olemassa, sillä suurin osa ostajista aloittaa tuotteen tai palvelun etsimisen hakukoneista.

Lue koko juttu

Digimainonta ei aina tavoita ostavaa kuluttajaa

Paul Arpikari | 11.05.2017

Olemme puhuneet Torissa ja Torin blogeissa paljon ostoaikeesta ja sen vaikutuksesta mainontaan. Ostoaie viittaa siihen, että media pystyy tunnistamaan ne käyttäjät, jotka ovat aikeissa ostaa jotain uutta. Määritelmä on määritelmä, mutta mitä ostoaie ihan käytännössä tarkoittaa ja miten mainostaja voi sitä hyödyntää?

Lue koko juttu

Onko sukupuolella väliä digimainonnan kohdentamisessa?

Robert Nykopp | 04.05.2017

Nykypäivänä sukupuolella ei pitäisi enää olla niin väliä. Silti se edelleen vaikuttaa uskomattomiin asioihin, kuten siihen, millaisen sateenvarjon henkilö voi ostaa.

Lue koko juttu

Ohjelmallinen ostaminen vaatii panostusta myös medioilta, pelkkä järjestelmä ei ole ratkaisu

Jasse Marin | 26.04.2017

Ohjelmallinen ostaminen on yhä yleisempi digimainonnan ostamisen muoto, mutta se on vielä kypsymisvaiheessa oleva teini-ikäinen tapa ostaa digimainontaa. Se vaatii edelleen ohjausta ja tukea aikuistumisessa, mutta kenen vastuulla ohjelmallisen ostamisen kehittäminen on?

Lue koko juttu

Digimainonnan optimointi on sitoutumista ja yhteistyötä

Kennet Jokisalo | 21.04.2017

Optimointi on yksi yleisesti käytetty termi digimainonnassa. Mitä se oikeastaan tarkoittaa? Wikipedian mukaan optimointi tarkoittaa optimiarvon tai -määrän, tai yleisemmin parhaan vaihtoehdon etsimistä. Kuulostaa helpolta, mutta onko se oikeasti niin yksinkertaista?

Lue koko juttu

Onko brändin tunnettuus mitattava digimainonnan tavoite?

Sanna Kaukolahti | 07.04.2017

Digimainontaa ajatellaan usein puhtaasti taktisena markkinoinnin keinona, jossa keskitytään mittaamaan kampanjakohtaisia tavoitteita. Halutaan selvittää esimerkiksi, paljonko mainonta on tuottanut myyntiä tai uusia rekisteröityneitä käyttäjiä palveluun. Mainonnan vaikutus brändiin on kuitenkin vähintään yhtä merkittävä – myös myynnin kannalta. Mikä parasta, sitäkin voidaan mitata.

Lue koko juttu

Mitä markkinoijan kannattaa huomioida mainosmedioiden vertailussa?

Henri Keskitalo | 30.03.2017

Mainostajan voi olla hankala saada tolkkua medioiden eroista erilaisten ostotapojen ja hinnoittelumallien viidakossa. Kun erilaisia näyttö-, klikki-, konversio- tai aikaperusteisia hinnoittelumalleja lyödään samaan mediasuunnitelmaan, on hämmentävä seikkailureitti mediamaailmaan valmis.

Lue koko juttu