Median data on uusi avokadopasta

Mika Räihä | 26.09.2017

Digimainonnan kohdennuksessa käytettävä mediatalojen ja verkostojen tarjoama kolmannen osapuolen datan määrä tai saatavuus ei ole ongelma. Dataa on – ja paljon. Sitä on niin paljon, että mainostajan on todella vaikea tulkita saati arvioida, minkä datan avulla saa parhaat tulokset omalle liiketoiminnalleen.

Lue koko juttu

Mitä hyötyä hintavertailupalveluista on verkkokaupalle?

Yhä useampi kuluttaja aloittaa verkko-ostokset suoraan hintavertailupalvelusta. On helpompaa tutkia vaihtoehtoja sitä kautta kuin selata yksitellen läpi kaikki mahdolliset verkkokaupat.

Lue koko juttu

Digimainonnan attribuutiomallinnuksen anatomia

Henri Keskitalo | 11.09.2017

Attribuutiomallinnus digimainonnassa on sinänsä yksinkertainen ja maalaisjärkinen ajatus: mitä jos tapahtuneesta konversiosta annettaisiin jokin arvo useammalle kuin yhdelle toimenpiteelle, jolla kuluttaja on tavoitettu?

Lue koko juttu

Mitä mainostajan tulisi tietää suomalaisten loppuvuoden kulutustottumuksista?

Laura Kuusela | 07.09.2017

Moni mainostaja lataa vimmaisia odotuksia vuoden viimeisille kuukausille. Viimeistään joulun toivotaan tuovan mediapanostuksille tuottoa tai jopa pelastavan vuoden myyntiluvut hurjalla loppukirillä.

Lue koko juttu

Natiivimainonta ei ole pelkkiä artikkeleita

Susanna Kuokkanen | 28.08.2017

Mitä tulee mieleen, kun kuulet termin natiivimainonta? Uutissisällön sekaan piilotetut artikkelit? Se on niitäkin, mutta mitä muuta natiivimainonta on ja miten sitä voisi tehdä tehokkaammin?

Lue koko juttu

Uutta puhtia myyntiin - mutta miten? 5 toimivaa esimerkkiä

Laura Kuusela | 21.08.2017

Kaupankäynti siirtyy entistä enemmän verkkoon, ja perinteiset markkinoinnin ja mainonnan keinot jäävät hiljalleen historiaan. Digimaailman kiemuroissa pärjäävät vain nokkelimmat, ovelimmat ja nopeimmat. Kun yksi keksii uuden, tehokkaan mainoskikan, tuhat muuta kopioi keinon omaan käyttöönsä. Ja taas on markkinointitiimin kehiteltävä uutta ja ennennäkemätöntä kilpailussa pärjätäkseen.

Lue koko juttu

Medioiden hintasodassa ei ole voittajia – selkeyttä digimainonnan hinnoitteluun

Paul Arpikari | 14.08.2017

Lomat lusittu, lonkerot ryystetty, nukuttu ja vietetty aikaa kukin omilla tahoillaan rentoutuen. Tekipä muuten hyvää! Paluu arkeen tarkoittaa monelle satojen sähköpostien läpi kahlaamista ja vimmaisaa delete-näppäimen hakkaamista, ainakin allekirjoittaneelle.

Lue koko juttu

Ad Ops - digimainonnan näkyvyyden sankari kulissien takana

Riina Ronimus | 08.08.2017

Digimainonnnan ostajalle erilaisten kampanjatavoitteiden, mittareiden, kampanjan budjetin, kontekstin sekä käytettävien medioiden ja mainosmuotojen määrittely on tuttua hommaa. Vaan harva sen sijaan tietää, miten digimainoskampanjalle saa näkyvyyttä oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa, jotta kampanja saavuttaa nuo määritellyt tavoitteet.

Lue koko juttu

Automainonta toimii verkossa - miksi autokaupat ovat edelleen kivijalassa?

Jessica Eklöf | 03.08.2017

Autoalalla puhaltavat uudet tuulet. Kaikki tietävät, että isoja muutoksia on luvassa, mutta kukaan ei tunnu oikein tietävän, mitä on tulossa. Joka tapauksessa tavoite on kaikilla sama: halutaan myydä enemmän uusia autoja! Voisiko kauppojen edistämiseksi tehdä vielä enemmän?

Lue koko juttu

Oletko tunneälykäs markkinoija vai tunteittesi vietävänä?

Sanna Kaukolahti | 25.07.2017

Tunneälystä työelämässä puhutaan paljon, mutta miten tunneäly voi auttaa markkinoinnissa? 

Lue koko juttu