Ekologisuus kiinnostaa kuluttajaa - ja on valtti mainonnassa

Juha Meronen | 18.10.2017

LOHAS-kuluttajat (Lifestyles of Health and Sustainability) ovat rantautuneet Suomeen! Tätä on toitotettu kyllästymiseen asti, mutta totta se on: LOHAS-kuluttajat todella ovat rantautuneet Suomeen tällä vuosikymmenellä. 

Lue koko juttu

Mitä mainostajan tulisi tietää suomalaisten loppuvuoden kulutustottumuksista?

Laura Kuusela | 07.09.2017

Moni mainostaja lataa vimmaisia odotuksia vuoden viimeisille kuukausille. Viimeistään joulun toivotaan tuovan mediapanostuksille tuottoa tai jopa pelastavan vuoden myyntiluvut hurjalla loppukirillä.

Lue koko juttu

Tuore Toribarometri kertoo kesän hittihankinnat

Laura Kuusela | 20.06.2017

Kesällä suomalaiset ehtivät lomailun lomassa myös sisustaa, vaihtaa asuntoa ja autoa. Näin voi ainakin päätellä tänään julkistetusta Toribarometristä Q3/2017, joka perustuu Torin osto-, haku- ja selailutrendeihin heinä-syyskuussa 2016. Tulokset pohjaavat siihen, mitä yli 700 000 uniikkia viikkokävijää on hakenut Torin sivuilta.

Lue koko juttu

Tori hyppäsi Pendolinoon ja matkusti Tampereelle - mitä jäi käteen?

Sami Törmä | 17.05.2017

Torin iskuryhmä rantautui maanantaina kahdeksi päiväksi Tammerkosken partaalle tapaamaan Tampereen seudun Tori-käyttäjiä ja yrittäjäasiakkaita. Maanantai-iltana Torni-hotelliin saapui noin 30 pirkanmaalaista Tori-käyttäjää, jotka yhteen ääneen totesivat käyttävänsä Toria vähintään päivittäin.

Lue koko juttu

Mitä jos mainoskampanjan voisi ajastaa sääennustuksen mukaan?

Robert Nykopp | 13.04.2017

Digimaailmassa silloin tällöin unohtuu, että me kaikki elämme kuitenkin lopulta ihan analogisessa todellisuudessa. Hyvä esimerkki tästä on sää.

Lue koko juttu

Uusin Toribarometri läpivalaisee kevätkauden ostoaikeet ja -trendit

Laura Kuusela | 05.04.2017

Mitä alkaa liikkua kuluttajien mielessä, kun kevään korva on nyt jo virallisesti takana? Milloin on polkupyörien, kesärenkaiden, grillien tai avoautojen himo kovimmillaan?

Lue koko juttu

Digimarkkinoijan taskukirja auttaa muuttamaan mainonnan euroiksi

Laura Kuusela | 09.03.2017

"Miten voin maksimoida markkinoinnin ROI:n?"

"Mistä tiedän, mitkä digimainonnan kanavat tuottavat parhaat tulokset?"

Näihin kysymyksiin markkinoijat etsivät kokemustemme perusteella kuumeisesti vastauksia, sillä liiketoiminnan johto vaatii mitattavia tuloksia. Markkinoinnin on pystyttävä näyttämään, paljonko kassaan kilahtaa euroja toimenpiteiden tuloksena.

Lue koko juttu

Mitä kilpailu media-alalla vaatii?

Juha Meronen | 07.03.2017

Kilpailu media-alalla globaaleja jättejä vastaan vaatii kovia otteita. Vipuvoimaa digimainonnan kehittämiseen on haettava uusista ratkaisuista. Me olemme vieneet datan ja kohdentamisen uudelle tasolle edistyneiden työkalujen ja tuotekehityksen avulla.

Lue koko juttu

Voiko digimainonnan kasvua vauhdittaa?

Laura Kuusela | 19.12.2016

IAB:n mukaan digimainonnan kasvuvauhti on kiihtynyt vuonna 2016 ja digimainonnan määrä ylsi kolmen ensimmäisen kvartaalin aikana 230,4 miljoonaan euroon. Kasvua oli 12,8 % ja lähes 30 %:n osuudella koko mediamainonnan kakusta digimainonta oli suurin mediaryhmä.

Lue koko juttu

Digimainonnan trendiraportti 2017 - “helpot päivät verkossa ovat ohi”

Paul Arpikari | 15.12.2016

“Digimainostajien helpot päivät verkossa ovat ohi. Nyt tarvitaan rohkeutta kokeilla uusia ratkaisuja ja oman jutun löytämistä.” Ville Tolvanen, Digitalist Network

Rohkeus kokeilla uutta ja oppiminen tekemisen kautta ovat digialan vaikuttajien yleisimmät toiveet ensi vuodelle. Lisäksi toivotaan digiosaamisen kehittämistä ja syvempää yhteistyötä eri toimijoiden kesken. 

Lue koko juttu