Näin sivutoimipiste ohjaa lisää kävijöitä verkkokauppaan

Verkkokaupan perustaminen vaatii perehtymistä hakukonenäkyvyyden salaisuuksiin, sillä ennen pitkää verkkokaupan perustaja törmää kysymykseen: "Miten saan houkuteltua väkeä ostoksille vaivalla rakennettuun virtuaalimarkettiin?"

Yleisin keino ohjata lisää kävijöitä verkkokauppaan on hakukoneoptimointi eli SEO. Sillä varmistetaan, että oma tarjonta osuu kuluttajan haaviin silloin, kun tämä googlailee eri hakusanoilla. Suositun verkkokauppa-alustan Vilkkaan ohjeissakin todetaan, että hakukonenäkyvyys on verkkokaupalle elinehto.

Hakukoneoptimoinnissa pätevät omat kikkansa. Yksi tärkeä tekijä kovassa kilpailussa on linkkiliikenne verkkokauppaan. Hakukoneen listauksissa yksinkertaisesti pärjää paremmin sivusto, jolle ohjautuu paljon linkkiklikkauksia ulkopuolelta.

Googlelle sivusto, jolla on paljon liikennettä, on arvokkaampi kuin hiljainen sivusto. Muualta tulevat linkit ohjaavat liikennettä eli lisää kävijöitä verkkokauppaan, jolloin sivuston luotettavuus ja sijoitus hakutuloksissa nousevat. 

Tärkeintä ei kuitenkaan ole linkkien määrä, vaan laatu. Google tulkitsee arvokkaiksi linkit, jotka tulevat sivustoilta, joilla on paljon liikennettä. Lisäksi Google arvottaa linkkejä sen mukaan, kuinka olennaisia ne ovat käyttäjille eli sijaitsevatko ne sivustolla sellaisessa paikassa, että käyttäjät luonnollisesti klikkaavat niitä.

Verkkokaupalla voi olla myyntipiste oman sivustosi ulkopuolella

Alavudelta kotoisin oleva autotarvikeyritys Tuningkauppa myy sekä kivijalkakaupassaan että etenkin suositussa verkkokaupassaan kaikkea takavaloista levikepaloihin ja vanteisiin. Viime syksynä Vilkkaan alustalle rakennettu verkkokauppa avasi uuden virtuaalisen toimipisteen Toriin.

Tuningkaupan Tori-kaupasta auton varaosat ja tuunaustarvikkeet löytävät tiensä tavallisten autoilijoiden ilmoitusvirtaan sopivasti silloin, kun autojutut ovat mielessä. Halutun tavaran ilmoituksesta kuluttaja klikkaa itsensä Tuningkaupan verkkokauppaan viimeistelemään kaupat.

Näin verkkokaupan "sivutoimipiste" Torissa tavoittaa uusia asiakkaita ja ohjaa lisää kävijöitä verkkokauppaan. Eikä mitä tahansa kävijöitä, vaan ostoaikeissa olevia asiakkaita.

Tori-kaupat toimipisteen kautta omaan verkkokauppaasi ja sivustollesi ohjautuu ulkopuolista linkkiliikennettä, jota hakukonealgoritmit rakastavat! Näin Torin käyttäjien lisäksi myös muut kiinnotuneet ostajat löytävät verkkokauppasi paremmin Googlen kautta.

Lue lisää Tuningkaupan kokemuksia omasta Tori-kaupasta!

 

Lataa trendikatsaus

 

Ville Veikkolainen

Kirjoittaja Ville Veikkolainen

Ville tietää Tori-kaupoista kaiken! Ville luotsaa Torin puhelinmyyntia ja pitää huolen, että Tori-kauppiaat pysyvät tyytyväisinä. Vapaa-aika kuluu elokuvien ja hyvien kirjojen parissa sekä kissaa silittäessä.